Alle fietsen gratis bezorgd
Winkels in Nederland en Belgie
Klanten geven ons een 8
0
Elektrische Fietsen Sportieve fietsen Stadsfietsen Accessoires Winkels Service
Terug Fongers E-bikes Elektrische damesfietsen Elektrische herenfietsen Elektrische moederfietsen Elektrische mountainbikes Elektrische transportfietsen Elektrische plooifietsen Elektrische fatbikes Elektrische bakfietsen Elektrische driewielers Ananda
Terug > Alle sportieve fietsen Mountainbikes Racefietsen Gravelbikes Kindermountainbikes 4 t/m 8 versnellingen
Terug > Alle stadsfietsen Damesfietsen Herenfietsen Transportfietsen Kinderfietsen Fongers Romet Stokvis
Terug Fietstassen Fietsmanden/kratten Fietsstoeltjes / Kinderzitjes Smartphonehouders Kilometertellers Spatborden Bakfietskussens (Bak)fietshoezen Fietssloten Fietshelmen Fietsverlichting Fietsstandaarden Fietspedalen Fietszadels Voordragers Bar-ends Acculaders Displays Accu's Motoren Fongers boek
Terug Nederland Matrabike Waalwijk Hoofdkantoor en Experience center België Matrabike Reet Matrabike Sint Martens Latem
Terug Framemaat berekenen Veelgestelde vragen Reparatiestatus Bestelprocedure Betaalmogelijkheden Bezorging Afmontage Retourprocedure Over ons Contact Cadeaubonnen Blog Fietsenwiki Callant fietsverzekering Fietsplan Garantie Gebruiksaanwijzing E-bike Klacht aanmelden

Veelgestelde Vragen

Bestellen

Bestellen

  • » De fiets is alleen te reserveren, wat betekent dit voor mij?

    Wanneer u de fiets of accessoire alleen kunt reserveren dan betekent dit dat de fiets of accessoire niet direct uitleverbaar is. Uw bestelling is niet op het hoofdkantoor voorradig en zal vanuit de andere winkels worden teruggevraagd. Wanneer de bestelling retour is op het hoofdkantoor dan wordt uw fiets zo spoedig mogelijk geleverd. U zult telefonisch benaderd worden voor de levertijd. Normaliter worden de reserveerbare producten binnen 3 á 5 werkdagen uitgeleverd.

  • » Hoe bestel ik een fiets op Matrabike.nl?

    Om het voor u gemakkelijk te maken hebben wij een stappenplan gemaakt van de bestelprocedure.

  • » Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Ja, u kunt uw bestelling kosteloos annuleren zolang deze nog niet is verstuurd, neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wilt u uw bestelling annuleren nadat wij de bestelling naar u hebben verstuurd? Ook dat kan, u dient hiervoor de bestelling te weigeren aan de deur, deze komt dan retour naar ons magazijn. Indien wij al een betaling van u hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat u het aankoopbedrag (na goed ontvangst van de retourzending) zo snel mogelijk terug ontvangt. Eventuele kosten die zijn gemaakt met het betalen via een Creditcard of een Rembours zending kunnen wij helaas niet vergoeden.

  • » Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

    Ja, dit is mogelijk. Belt u gerust onze klantenservice als u uw bestelling wilt aanpassen. De klantenservice is telefonisch te bereiken op 0416-342012 of per mail klantenservice@matrabike.nl.

  • » Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Ja, u kunt uw online bestelling na de betaalbevestiging gratis afhalen in één van onze winkels in Nederland en België.

Betalen

Betalen

  • » Kan ik "De Nationale Fietsbon" bij jullie inleveren?

    Ja, u kunt bij ons met "De Nationale Fietsbon" betalen. Dit is mogelijk in onze winkels. Indien u via de webshop wilt bestellen, kunt u de bon per post naar ons opsturen: Matrabike B.V. t.a.v. Marketing, Gompenstraat 21, 5145 RM Waalwijk. 

  • » Kan ik betalen met Ecocheque of Eco Pass?

    Ja, in onze winkels in België (Rumst en Sint Martens Latem) kan er betaald worden met Ecocheques en Eco Pass.

  • » Met welke betaalmethoden kan ik betalen?

    U betaalt bij Matrabike via een SSL-beveiligde verbinding. Een uitgebreid overzicht van de betaalmethodes kunt u vinden op de pagina betaalmogelijkheden.

    Betaalmogelijkheden:
    iDeal
    Creditcard (VISA, Mastercard, Meastro)
    Mister Cash
    Overboeking
    Bancontact
    KBC
    Rembours (€14,95 toeslag) 

Bezorgen

Bezorgen

  • » Bezorgdagen en tijden

    Bent u benieuwd wanneer uw bestelling wordt bezorgd? Klik dan hier voor een overzicht van de bezorgdagen en bezorgtijden.

    Let op: wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.

  • » Bezorgen jullie elektrische fietsen ook gratis thuis?

    Ja, wij bezorgen elektrische fietsen volledig gemonteerd gratis bij u thuis. Wij nemen telefonisch contact met u op voor de exacte leverdatum.

    Let op: wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.

  • » Bezorgen jullie ook in België?

    Ja, wij bezorgen uw fiets ook in België. Bestellingen boven €25 euro worden gratis bezorgd.  

  • » Bezorgen jullie ook op zaterdag?

    Ja, wij bezorgen uw fiets ook op zaterdag. 

    Let op: wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.

  • » Geldt de bezorging in heel Nederland en België?

    Ja, alle bestellingen boven de € 25 euro bezorgen wij in Nederland en België. 

    Let op: wij bezorgen niet op de Waddeneilanden. 

     

  • » Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?

    Bij Matrabike leveren wij alle fietsen inclusief accessoires rijklaar bij u thuis af wanneer u daarvoor gekozen heeft in de checkout (€29,95 montagekosten) De fiets ontvangt u dan volledig afgemonteerd bij u thuis. 

    Wanneer u niet voor de montagekosten kiest in de checkout kunt u ook zelf de fiets assembleren. Let op dat hierbij eventuele montagefouten niet binnen de garantie vallen. 

    Wanneer u niet heeft gekozen voor montage in de checkout zult u de volgende onderdelen moeten assembleren bij de volgende type fietsen

    Elektrische fiets  (85% afgemonteerd in doos geleverd)

    • Trappers
    • Stuur
    • Kettingkast
    • Voorwiel
    • Versnellingen en remmen afstellen
    • Instellen van elektrotechniek op de fiets

    Mountainbike/stadsfiets (90% afgemonteerd in doos geleverd)

    • Trappers
    • Stuur
    • Kettingkast
    • Voorwiel
    • Versnellingen en remmen afstellen

    Bij iedere fiets zit een handleiding voor het afmonteren van uw fiets. U kunt ook onze montage filmpjes bekijken of een digitale montagehandleiding downloaden. Heeft u na het lezen van de handleiding of het bekijken van de montagefilmpjes nog hulp nodig bij het monteren? Neemt u dan contact op met onze klantenservice, zodat we u verder kunnen helpen. 

  • » Kan ik mijn bestelling online volgen met Track en Trace?

    U kunt online het tijdstip van bezorging bekijken. Hiervoor krijgt u een e-mail met daarin de verzendgegevens. 

     

  • » Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

    Ja, u kunt tijdens de bestelprocedure een ander afleveradres voor bezorging aangeven.

    Let op: wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.

     

  • » Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Tijdens de bestelprocedure kunt u zelf een voorkeursdag aangeven waarop u uw bestelling thuis wilt ontvangen. Let op: dit is geen definitieve leverdatum. Er wordt contact met u opgenomen voor de exacte leverdatum. 

    Onze fietsen worden in een transportdoos geleverd en zijn voor 95% afgemonteerd. 

    Voor alle gemonteerde (elektrische) fietsen wordt er telefonisch contact opgenomen om een exacte leverdatum af te spreken. 

    Fietsen vanaf bandenmaat: 12" / 14" / 16" / 18" / 20"
    Transporteur: DHL pakketservice

    Wanneer u tijdens uw bestelling een mobiel telefoonnummer heeft ingevoerd wordt u per SMS op de hoogte gehouden van de levering van uw bestelling. Heeft u geen mobiel telefoonnummer ingevoerd, dan wordt u per mail op de hoogte houden via het e-mailadres wat u heeft ingegeven tijdens uw bestelling.

  • » Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

    Alle bestellingen boven de €25 euro bezorgen wij in Nederland* en in België bij u thuis. Is het totaalbedrag lager dan €25 euro, dan berekenen wij €6,95 euro bezorgkosten.

    * Wij bezorgen niet op de Waddeneilanden.

Fietsverzekering

Fietsverzekering

  • » Hoe kan ik mijn nieuwe fiets verzekeren?

    Matrabike biedt samen met ANWB de beste fietsverzekering aan. Deze verzekering is als beste getest door de Consumentenbond.
    U leest er alles over op onze verzekeringspagina.

  • » Ik heb een fietsverzekering en mijn fiets is gestolen, wat moet ik nu doen?

    U heeft een fietsverzekering via Matrabike afgesloten bij Unigarant, ENRA of ANWB en uw fiets is gestolen?
    Volg dan het stappenplan hieronder:

    1. Aangifte doen
      Doe aangifte van uw gestolen fiets bij de politie, zorg ervoor dat u uw verzekeringspolis en de twee originele fietssleutels bij de hand heeft. Hier kan namelijk om worden gevraagd tijdens het gesprek.
      U kunt op drie manieren aangifte doen:
      - Telefonisch via 0800-8844
      - Internet www.politie.nl/aangifte 
      - Persoonlijke afspraak op het politiebureau.
       
    2. Aangifte rapport
      Nadat u aangifte heeft gedaan ontvangt een politie aangifterapport thuis.
       
    3. Contact opnemen met Matrabike
      Neem contact op met onze klantenservice, wij maken een melding bij de verzekeraar. HIervoor dient u de originele aangfite, alle geregistreerde sleutels bij Unigarant/ANWB, polisblad en factuur op te sturen naar ons hoofdkantoor.
       
    4. Akkoord?
      Als de verzekeraar de aanvraag in behandeling heeft genomen wordt u telefonisch op de hoogte per brief van op de hoogte gesteld.
       
    5. Contact
      Wij nemen contact met u op als u een nieuwe fiets kunt uitkiezen voor het verzekerde bedrag.
  • » Waar kan ik het framenummer van mijn fiets vinden?

    Het framenummer van uw fiets kunt u vinden op de trapas aan de onderkant van de fiets. Een framenummer kan bestaan uit cijfers en letters maar dit is afhankelijk van het merk fiets.

    In enkele gevallen kan het zijn dat het framenummer zich op de zijkant van het frame (onderaan) bevindt, of langs het balhoofd. (balhoofd = daar waar uw stuur in het frame gemonteerd zit)

  • » Waar kan ik het sleutelnummer van mijn slot vinden?

    Het sleutelnummer staat op de fietssleutel en bestaat meestal uit 6 cijfers.

Over de fiets

Over de fiets

  • » Hoe bepaal ik mijn framemaat?

    Om uw framemaat te bepalen staat er achter iedere framemaat een lichaamslengte indicatie. U kunt ook gebruik maken van onze framemaatcalculator om de juiste framemaat te berekenen.

  • » Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?

    Bij Matrabike leveren wij alle fietsen inclusief accessoires rijklaar bij u thuis af wanneer u daarvoor gekozen heeft in de checkout (€29,95 montagekosten) De fiets ontvangt u dan volledig afgemonteerd bij u thuis. 

    Wanneer u niet voor de montagekosten kiest in de checkout kunt u ook zelf de fiets assembleren. Let op dat hierbij eventuele montagefouten niet binnen de garantie vallen. 

    Wanneer u niet heeft gekozen voor montage in de checkout zult u de volgende onderdelen moeten assembleren bij de volgende type fietsen

    Elektrische fiets  (85% afgemonteerd in doos geleverd)

    • Trappers
    • Stuur
    • Kettingkast
    • Voorwiel
    • Versnellingen en remmen afstellen
    • Instellen van elektrotechniek op de fiets

    Mountainbike/stadsfiets (90% afgemonteerd in doos geleverd)

    • Trappers
    • Stuur
    • Kettingkast
    • Voorwiel
    • Versnellingen en remmen afstellen

    Bij iedere fiets zit een handleiding voor het afmonteren van uw fiets. U kunt ook onze montage filmpjes bekijken of een digitale montagehandleiding downloaden. Heeft u na het lezen van de handleiding of het bekijken van de montagefilmpjes nog hulp nodig bij het monteren? Neemt u dan contact op met onze klantenservice, zodat we u verder kunnen helpen. 

  • » Kan ik de fiets makkelijk zelf monteren?

    Bij de levering wordt een korte beschrijving bijgeleverd om de fiets rijklaar te maken. Hiervoor is geen specifieke kennis nodig, een inbussleutel, schroevendraaier en steeksleutel voldoet. Na het monteren/vastzetten van het stuur, pedalen, zadel en in enkele gevallen het voorwiel is de fiets gereed voor gebruik. 

    Indien u niet beschikt over gereedschap, kunt u de fiets ook laten monteren. De kosten voor het monteren van een kindefiets is € 25,- en montage van overige fietsen € 35,-

    Extra hulp nodig klik dan hier voor onze instructiefilms

  • » Past mijn elektrische fiets op mijn fietsendrager?

    Vrijwel alle e-bikes hebben een gewicht van 25 kilo. Het maximale gewicht is bij elke fietsendrager verschillend lees daarom goed de gebruiksaanwijzing om dit te kunnen hanteren. Naast de maximale belasting van de fietsendrager heeft de auto ook een maximale kogeldruk. Dat is de maximale verticaal last op de kogel van de trekhaak. De meeste auto’s hebben een maximale kogeldruk van 75 kg wat meer als genoeg is om 2 E-bikes mee te vervoeren. Let wel op dat kleinere auto’s vaak een maximaal kogeldruk aankunnen van 30 tot en met 50 kg. Daarnaast kunt u om het gewicht te minimaliseren de accu van de fiets eruit halen en in de auto zelf vervoeren.

  • » Waar kan ik een productreview schrijven?

    Wanneer u een review wilt schrijven over het aangeschafte product kan dit op de productpagina. Onderaan de pagina kunt u een review over de fiets achterlaten. Matrabike controleert reviews die binnenkomen op echtheid. Dat wil zeggen dat de review geschreven moet zijn door een klant van Matrabike. 

  • » Waarom zit er korting op jullie fietsen?

    Matrabike is al meer dan 25 jaar dé fietsenwinkel voor betaalbare fietsen in de rijwielbranche in Nederland en België. Matrabike heeft exclusieve contacten met Europese rijwielfabrikanten en heeft zich de laatste jaren sterk ontwikkeld in de verkoop van betaalbare fietsen. Door directe verkoop aan u als klant zonder tussenhandel kan Matrabike de laagste prijs garanderen.

Ruilen en Retourneren

Ruilen en Retourneren

  • » Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang bij een retour zending?

    Wij zullen het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

    Naar het herroepingsformulier

  • » Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

    Is de bestelling niet naar wens of wilt u de bestelling ruilen? U heeft online een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen om uw bestelling terug te sturen als deze niet naar wens is. U kunt ook eerst binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heeft u vervolgens 14 dagen om de producten te retourneren. Wij vragen u om hiervoor het "herroepingsformulier" in te vullen, deze heeft u per mail ontvangen bij uw bestelling. U kunt deze informatie ook vinden op de pagina "retourneren"

  • » Kan ik mijn fiets omruilen in de winkel?

    Ja, omruilen in de winkel is mogelijk. Ook wanneer u de fiets online heeft gekocht. Lees de voorwaarden hier.

Service en Garantie

Service en Garantie

  • » Heb ik garantie op mijn fiets?

    Ja, u heeft recht op de wettelijke garantie op uw fiets. Daarnaast geldt er een fabrieksgarantie van 2 jaar op uw fiets. Deze garantie is enkel van toepassing wanneer u de fiets op een gedegen manier onderhouden heeft. Minimaal één maal per kalender jaar dient u uw fiets daarom een onderhoudsbeurt te laten geven door een fietsspecialist. Matrabike kan hierom vragen. Meer informatie over de garantie kunt u vinden op onze garantiepagina.

     

  • » Hebben jullie een haal- en brengservice?

    Ja, wij hebben een haal- en brengservice wanneer u niet in staat bent om uw reparatie zelf aan te bieden in één van onze winkels. Om hier gebruik van te maken kunt contact opnemen met onze klantenservice. Deze plant een ophaalafspraak met u in. De kosten hiervan zijn €35,- binnen Nederland en €47,50 binnen België voor een enkele rit (halen of brengen). Indien u een beroep op de wettelijke garantie doet en blijkt dat dit gegrond is worden alle kosten vergoed. Alle wettelijke garantiebepalingen worden beoordeeld en afgehandeld door onze service-afdeling.

  • » Hoe werkt onderhoud en reparatie?

    Hieronder vindt u een tarievenlijst van de onderhoudsbeurten die Matrabike uit kan voeren voor u.

    Onderhouds tarieven bekijken? Klik hier.

    Werkwijze:

    1. U kunt uw fiets afgeven in één van onze winkels en ontvangt van ons een reparatie nummer. Of u neemt contact op met de klantenservice en wij kunnen voor u kostenloos de fiets ophalen en retourneren binnen de garantietermijn. 
    2. U ontvangt van ons bericht wanneer de fiets klaar staat om op te halen wanneer u deze heeft ingeleverd in een van onze winkels. Wanneer u de fiets heeft laten ophalen krijgt u een bericht zodat u zelf weer de retouropdracht kunt inplannen zodat de fiets wordt geleverd op een moment dat het voor u het beste uitkomt. (Reparatie gebeurt in onze centrale werkplaats)

    Mocht u de status willen weten van de reparatie dan kunt u dat doen door ons een mail te sturen; klantenservice@matrabike.nl of door ons te bellen.

  • » Ik wil graag persoonlijk advies voordat ik een fiets aanschaf, kan dit?

    Wilt u persoonlijk advies of heeft u een technische vraag, neem dan contact op met onze klantenservice. 
    Onze klantenservice zit voor u klaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur om al uw vragen te beantwoorden.
    U kunt de klantenservice bereiken via mail op klantenservice@matrabike.nl of telefonisch 0416-342012.

    Natuurlijk kunt u ook in één van onze filialen binnenlopen voor professioneel advies over onze producten. Onze verkoopspecialisten staat klaar voor.
    Let u daarbij wel op de aangepaste openingstijden, deze vindt u hier.

  • » Waar kan ik het framenummer van mijn fiets vinden?

    Het framenummer van uw fiets kunt u vinden op de trapas aan de onderkant van de fiets. Een framenummer kan bestaan uit cijfers en letters maar dit is afhankelijk van het merk fiets.

    In enkele gevallen kan het zijn dat het framenummer zich op de zijkant van het frame (onderaan) bevindt, of langs het balhoofd. (balhoofd = daar waar uw stuur in het frame gemonteerd zit)

  • » Waar kan ik terecht met een technische vraag?

    Heeft u een technische vraag, neem dan contact op met onze technische dienst 0416-342012 of stel uw vraag per mail aan klantenservice@matrabike.nl.

  • » Wat is carry-in garantie?

    Met carry-in garantie dient u uw fiets zelf aan te bieden bij één van onze winkels in Nederland of België. De medewerker in de winkel zorgt voor vervoer naar de service-afdeling waar onze monteurs uw reparatie zullen uitvoeren. Alle garantiebepalingen lopen dan ook via onze service-afdeling. U ontvangt een ontvangstbewijs wanneer u uw fiets in de winkel ter reparatie aanbiedt. Bewaar het ontvangstbewijs goed, u heeft deze nodig wanneer u uw fiets weer op komt halen. Bij eventuele vragen over de reparatie van uw fiets neemt onze technische afdeling telefonisch contact met u op.

Veiligheid en Privacy

Veiligheid en Privacy

  • » Cookies, wat zijn dat eigenlijk?

    Hier kunt u alles lezen over het gebruik van cookies.

  • » Wat is Thuiswinkel Waarborg?

    Matrabike heeft het Thuiswinkel waarborg keurmerk, dit wil zeggen dat u op een veilige manier producten kunt kopen op de websites van Matrabike. Thuiswinkelwaarborg is het belangrijkste Nederlandse keurmerk voor bedrijven die via internet producten en/of diensten verkopen.

Winkels

Winkels

  • » Hebben jullie ook winkels waar ik direct een fiets kan kopen?

    Ja, wij hebben winkels in Nederland en België. Een overzicht van onze winkels én openingstijden kunt u vinden op de winkelpagina.

  • » Kan ik een fiets reserveren en ophalen in de winkel?

    Ja, dit is mogelijk. Als u contact opneemt met onze klantenservice zorgen wij ervoor dat uw bestelling klaar staat in de winkel naar uw keuze.

  • » Kan ik ergens een proefrit maken?

    Ja, u kunt gratis een vrijblijvende proefrit komen maken in één van onze Matrabike winkels. Wij hebben winkels in Nederland en België waar u zonder afspraak een proefrit kunt komen maken. Wilt u zeker weten of de fiets waarmee u wilt proefrijden aanwezig is, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u dan telefonisch graag verder. 

  • » Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Ja, u kunt uw online bestelling na de betaalbevestiging gratis afhalen in één van onze winkels in Nederland en België.

  • » Wat zijn de openingstijden van jullie winkels?

    Een overzicht van onze winkels én openingstijden kunt u vinden op onze winkelpagina

  • » Zijn de aanbiedingen op jullie website en in de winkels hetzelfde?

    Ja, de aanbiedingen in onze webshop zijn hetzelfde als onze winkels. 

  • » Zit er een levertijd op een fiets die ik aanschaf in één van jullie winkels?

    In de meeste gevallen zit er geen levertijd op de fietsen in de winkel, omdat er voldoende voorraad aanwezig is. Natuurlijk kan het voorkomen dat een model (tijdelijk) niet op voorraad is, maar wij doen ons uiterste best om dit te voorkomen. Ook onze elektrische fietsen zijn altijd uit te proberen in de winkels, wij streven ernaar om alle modellen E-bikes in de winkels op voorraad te hebben staan. De elektrische fietsen worden vanuit het hoofdkantoor volledig rijklaar gemaakt, naar uw wensen afgesteld met eventuele accessoires bij u thuis geleverd. 

Klantervaringen

Klantenservice 03-8880990 Ma t/m Vr 9:00-17:00, Za 10:00-16:00 service@matrabike.be
Zoeken

Vul een productnaam, merk of eigenschap in.

Winkelwagen

U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.
Kunnen wij u helpen?

0416-342012